Jak skutecznie wypromować swoją firmę wśród potencjalnych klientów dzięki chwytom marketingowym?

Każdy przedsiębiorca, któremu zależy na mocnej promocji własnej firmy, sięga po narzędzia marketingowe, które ułatwiają poszerzenie świadomości marki na przykład w sieci, rozpowszechnianie świetnej opinii o własnej marce i totalne zadbanie o klienta – zarówno przyszłego, jak i obecnego. Bywa, że są to rozwiązania zakładające duże nakłady finansowe, ale czasami niewiele potrzeba żeby zaistnieć i wybić się.

Punkty promocyjne

Źródło: http://pl.freepik.com/
Narzędzia stosowane przez ludzi z branży bardzo często wyzwalają wśród odbiorców komunikatu proste mechanizmy, nad którymi nie są w stanie panować, ponieważ często nawet nie są ich świadomi. Możemy tu mówić przykładowo o przywiązaniu czy o projektowaniu wyborów. Jak wiele można zrobić, aby z klienta „jednorazowego” uczynić klienta który do nas wróci?

Okazuje się, że naprawdę wiele. Co więcej, mniej energii poświęcimy na utrzymanie klienta, który już poznał markę, niż na działania związane z pozyskaniem zaufania osoby, która klientem jeszcze nie jest, ale bardzo chcielibyśmy, aby była. Powtórzmy, bo to szalenie istotne – retencja, czyli utrzymanie klienta, to ruchy wielokrotnie tańsze i mniej energochłonne niż akwizycja – czyli zdobycie nowego klienta. Z pomocą przychodzi marketing relacji, który odsuwa takie rozwiązania, jak systemy lojalnościowe lub bezpośrednia komunikacja indywidualna z klientem. Wygląda na to, że wielu przedsiębiorców szybko oswoiło się z tym tematem, ponieważ rozwiązanie, które świetnie działa, czyli systemy lojalnościowe, rozmnożyły się jak grzyby po deszczu, głównie w branży usługowej czy handlowej. Kto z nas nie zbiera pieczątek w naszym ulubionym barze czy salonie fryzjerskim? Kto nie szuka gorączkowo karty do nabicia punktów w drogerii czy na stacji paliw? Czy nie wertowaliśmy w ostatnim czasie katalogów z propozycjami wymiany naszych punktów?

To właśnie rzeczone systemy lojalnościowe, które wzmacniają nasze przywiązanie do marki, kształtują nawyk chodzenia właśnie do tego konkretnego miejsca oraz wywołują poczucie, że za zakupy dostajemy coś więcej. Marketing relacji delikatnie zbliżył granicę między klientem a odległym producentem, bo zaczął zadawać wiele pytań o preferencje konsumentów i zaczął traktować klientów jak najlepszych doradców, na opinii których będzie bazował wypuszczając na rynek swoje nowe produkty lub ulepszając te dobrze znane.

Marketing relacji po prostu docenił doradczą i opiniotwórczą rolę klienta. Wyszedł mu naprzeciw i tym zyskał naprawdę dużo. Wzmocnieniem działań lojalnościowych okazała się komunikacja indywidualna, która sprawiła, że wiele osób ma poczucie wyjątkowości. Personalizowane oferty reklamowe dostarczane niemal do rąk własnych, drobne upominki urodzinowe czy telefon z salonu po stu dniach używania nowego samochodu to nieprzypadkowe ruchy, ale dobrze zaplanowane zagrania.