Reklama jest naszą codziennością. Widzimy ją w każdym miejscu i stykamy się z nią w każdym miejscu

Z reklamą mamy do czynienia na co dzień, właściwie w każdym miejscu oraz o każdej porze. Telewizyjne reklamy oddzielają od siebie kolejne programy i filmy, którymi raczymy się najczęściej siedząc przed kineskopem czy plazmą. Reklamy nas atakują, kiedy korzystamy z sieci, na każdej stronie, serwisie, portalu social media, czy nawet w naszej własnej skrzynce e-mail.

billboard

Autor: thierry ehrmann
Źródło: http://www.flickr.com
Wychodząc na ulicę dostrzegamy reklamy na różnych budynkach, bilbordy, neony, flagi i standy tekturowe. Wchodzimy do sklepu, a tam hostessy i sprzedawcy chwalą właściwe produkty. Kupujemy gazetę i nieważne, czy jest do czasopismo fachowe czy też kobiece pismo albo dziennik telewizyjny, również znajdziemy tam bardzo dużo reklam. Gdyż coraz rzadziej można się także spotkać z pojedynczą reklamą. Zazwyczaj reklamy się grupuje, skoro już reklama batonika jest popularna, to koniecznie musi jej towarzyszyć reklama proszku, co zapewnia producentom wyższe zyski. Nawet już w filmach i produkcjach telewizyjnych, jakie tak kochamy oglądać jest coraz częściej tzw, „lokowanie produktu”. Śledzimy losy naszej ulubionej bohaterki i przy okazji nasz mózg rejestruje, iż podczas ważnej rozmowy z partnerem trzymała w ręku batonik pewnej firmy, zaś ów pan popijał sok taki a taki.

reklama

Autor: Alan Stanton
Źródło: http://www.flickr.com

Wiadomo, że reklama może również służyć wyższym celom.

Na pewno zainteresują Cię przedstawiane dane, zatem przeanalizuj drobiazgowo pełen tekst, który posiada wiele wartych zapamiętania faktów, to podobna tematyka jak w tym artykule.

Jak np. wiele osób ze społeczeństwa cierpi na otyłość, warto dokonać wszelkich starań, ażeby propagować zdrowy styl życia dzięki reklamowaniu produktów mlecznych, mebli określonych marek owoców, warzyw, nasion lub nawet samych środków do odchudzania (kliknij). Niestety najczęściej reklama (zobacz http://www.studioprinter.pl/aktualnosci/) stanowi po prostu zwykły, bezwzględny biznes, w którym wygrywa silniejszy i nie znający żadnych moralnych ani etycznych zasad czy granic. W tej branży często reklamy daje się podstępnie w miejsca, w których nie powinny się znaleźć lub przekupuje się różne firmy i przedstawicieli, chociaż oficjalnie nazywa się to po prostu kooperacją ze sponsorami danej firmy.

Reklama ma efektywnie oddziaływać na odbiorcę. Stąd też nie jest ważne jakimi posługuje się metodami: czy jest niezbyt smaczna, nieestetyczna, czy nierzetelna, czy wywołuje skandal albo kontrowersje. Ważne, że wokół niej jest głośno a to zwiększa zainteresowanie jej treścią oraz lepszą sprzedaż. Moc oddziaływania reklamy jej jedyną istotną dla jej twórców informacją.