Centrale telefoniczne – motor postępu w technologii komunikacyjnej

czytaj:
W XX wieku miał miejsce nieustanny rozwój telefonii. Pod Oceanem Atlantyckim zainstalowano kable jednoczące nowoczesne centra globu – Amerykę i Europę. Z biegiem lat duże korporacje zaczęły mieć własne centrale telefoniczne – z pewnością znacie z filmów atrakcyjne telefonistki, pracujące przed ogromnymi ustrojstwami.
Podobał Ci się ten tekst? Jeśli tak, poczytaj dodatkowe zagadnienia, które z inspiracją opisaliśmy w najnowszym artykule (stojo.pl/butelka).
Podobno to nie łatwa sztuka tak szybko wtykać wtyczki w odpowiednie dziurki, na bieżąco naprowadzając kompleksowy ruch komunikacyjny. Z czasem kobiety zostały zastąpione przez komputery.
zobacz:
W obecnych czasach mnóstwo przedsiębiorstw decyduje się na swoje własne, cyfrowe centralki telefoniczne oraz telefony ip. Oprócz obsługi wewnętrznych telefonów, nowoczesne centralki dają też dostęp do internetu przez karty sieciowe lub sieć bezprzewodową. Mają w sobie zalety centrali i routera internetowego. Niektóre sprzedawane peryferia mają funkcję używania protokołu voip, czyli Voice over internet Protocol. Telefonia IP to przesyłanie głosu po kablu internetowym, co może zauważalnie obniżyć firmowe rachunki.