Jakiej tematyki książki najczęściej kupują w księgarniach panowie w średnim wieku, a jakie kobiety dwudziestoletnie

Byłby w błędzie ten, kto by sądził, że wraz z rozwojem komputerów książki zostaną zapomniane przez ludzkość. Dowodem na fałsz powyższej hipotezy bywają chociażby tłumy w rodzimych punktach sprzedaży książek, organizujących sezonowe wyprzedaże. Oczywiście z założenia mężczyźni i kobiety dysponują różnymi wyczuciami smaku i czytają książki z różnych półek. Przyjrzyjmy się bliżej tym damsko-męskim upodobaniom czytelniczym.

Otwarta książka

Autor: Juhan Sonin
Źródło: http://www.flickr.com
Panowie zwykle zainteresowani są pozycjami o tematyce ściśle powiązanej z branżą motoryzacyjną.

Ten niezwykle użyteczny wpis (http://salonaturi.pl/masaze/masaz-orientalny-tao/) przedstawia analogiczną kwestię, co materiał, który teraz widzisz. Jeżeli Cię on ciekawi, kliknij ten link.

Dopiero wprowadzane na rynek egzemplarze pojazdów, udogodnienia w współczesnych modelach, czyli podsumowując nowinki ze świata techniki, których mężczyzna nie odnalazł w Googolach bądź specjalistycznej gazecie. Poza tym, dużym wzięciem cieszą się publikacje o tematyce dotyczącej przeszłości, a zwłaszcza tej tyczącej się tematu II wojny światowej, czyli historie niemieckich U-Bootów i angielskich myśliwców. Panowie nie wzgardzą także pozycjami związanymi ze swoim hobby, czyli rybołówstwem lub uprawą krzewów owocowych.

Gusta kobiet są zupełnie inne. Przedstawicielki płci pięknej wolą czytać powiastki

Autor podpisujący książkę

Autor: Sasha Kargaltsev
Źródło: http://www.flickr.com

o miłości, powieści przygodowe, a także pozycje z zakresu szeroko pojętej psychologii. W wolnych chwilach, między pichceniem a prasowaniem koszul w kratkę, są w stanie przeczytać kilkanaście sonetów z tomiku swojego ulubionego poety. Przywiązują większą wagę do swojego wyglądu niż faceci, więc szybko pogrążają się w lekturze kompendiów wiedzy z dziedziny kosmetologii i mody.

Cały światowy księgozbiór, a ściślej jego gatunki, można by w ten sposób rozparcelować na takie typowo damskie i typowo męskie grupy. O ile kobiety są w stanie sięgnąć po opowiastki wojenne z czasów starożytnych, to na prawdę niełatwo wyimaginować sobie czterdziestolatka czytającego… romansidła. Przypatrując się z bliska książkom można dostrzec, jak wydawnictwa przygotowując daną publikację do drukarni, dbają jednocześnie, aby sam wygląd frontu książki przyciągał uwagę przedstawiciela pożądanej płci. Gołym okiem widać, że fachowcy od marketingu i sprzedaży nie zasypiają gruszek w popiele – w publikacjach dla mężczyzn będą dominowały ciemne kolory, a dla pań przeznaczone będą jasne odcienie albo nawet mocne róże.