Ekran LED – innowacja warta dużych nakładów, czy ryzyko inwestycyjne?

Dosłownie kilka lat temu zapanowała swoista moda na instalowanie na ulicach miast i małych miasteczek wyświetlaczy LED. Wykorzystywane jako multimedialny i wielkoformatowy nośnik reklamy mają do dziś ten sam cel – trafienie do szerokiej liczby klientów. Czy możemy jednak uznać tą strategię za sprawdzoną również dzisiaj?
Ekran LED niewielkich rozmiarów (choćby 25×100 cm) kosztuje średnio 1-2 tysiące złotych.

Najskromniejszą wersją LED są małe tabliczki, kojarzone z emisją krótkich tekstów sprzedażowych i ogłoszeń. Za sprzęt, który pokazuje przechodniom pasek ogłoszeń właściciel wyłoży w najlepszym rozrachunku tysiąc złotych.

Czy szukasz na stronie trójniki stalowe czegoś niezwykle ciekawego? Zachęcamy zatem do kolejnego wpisu. Musisz tylko kliknąć w ten link.

W przypadku ekranów, jeśli w grę wchodzą animacje przy okazji wzrasta powierzchnia reklamowa, a z nią koszty przedsięwzięcia.

Wizualnie atrakcyjne, przyciągające oko ekrany LED wykorzystuje się jako kluczowe narzędzie do wypromowania usług i produktów

ekran led

Autor: craftivist collective
Źródło: http://www.flickr.com

Tak samo w mieście wojewódzkim czy małym powiatowym ten rodzaj reklamy spotyka się z odzewem klientów zainteresowanych (powierzchnie reklamowe). Dla wyliczenia kosztów planowanej inwestycji w ekran należy wcześniej zaczerpnąć porady ekspertów zajmujących się ekranami, zestawić parametry, szczególnie zużywania energii.

Wielu marketingowców jest zdania, że promocja przez ekran LED gwarantuje większy odzew niż tradycyjna forma „nieruchomej” reklamy, czyli plakaty i billboardy. Z bagażu doświadczeń wynika, że odzew potrafi być większy na korzyść tablic LED o kilkaset procent! Z drugiej strony fachowcy od reklamy mający relacje właścicieli takich ekranów nie stwierdzą, że każdy inwestor jest zadowolony z tego sposobu perswazji, np. ekran led. Kilka metrów kwadratowych wyświetlacza na reklamę usług to koszt 5-7 tysięcy złotych, co jak się okazuje, nie zawsze zwraca się w planowanym przez inwestorów czasie.

Przy planowaniu zakupu i umieszczeniu w mieście ekranu LED ważne jest, w miarę możliwości i przy uwzględnieniu istniejącej infrastruktury, mądre przemyślenie sposobu rozmieszczenia. W większych miastach sprawę komplikuje sytuacja, w której potocznie mówiąc „ekran ekran zasłania”, a w zagęszczonej konfiguracji, niełatwo o wybicie się.

Warty polecenia wpis? Jeśli tak myślisz, sprawdź dodatkowe artykuły na rozpatrywany temat – bez obaw kliknij tutaj, więcej zobaczysz w linku (http://stacjakontroli.wroclaw.pl/pl/strona/menu/9/technologia-stacji-kontroli).

Przy konkurencji w ścisku wielkiego miasta o wygranej reklamie często przeważa wielkość ekranu LED.