Czy powinniśmy spożywać mięso? Jakie możemy zyskać korzyści? O czym powinniśmy wiedzieć?

Czy powinniśmy spożywać mięso? Jakie możemy zyskać korzyści? O czym powinniśmy wiedzieć?

3 października 2018 0 By admin
Mięso co prawda zawiera dużą ilość niezbyt zdrowego tłuszczu, lecz jest jednocześnie świetnym źródłem wartościowego białka i żelaza. Warto dobierać mięso, tak więc zrezygnować z wołowiny oraz wieprzowiny, za to sięgnąć po kurczaka lub cielęcinę. W za bardzo dużych ilościach czerwone mięso może przyłożyć się do zawału serca, rozwoju nowotworów oraz cukrzycy.

produkty mięsne

Autor: U.S. Department of Agriculture
Źródło: http://www.flickr.com
Kwestia konsumowania mięsa powoduje wiele kontrowersji, a spór między wielbicielami mięsa a wegetarianami ma już miejsce bardzo długo. Ci pierwsi po prostu preferują mięso i nie mogą wyobrazić sobie obiadu bez tego rodzaju porcji jedzenia, zaś wegetarianie uważają, iż mięso jest szkodzi i należy go unikać. Właściwie produkty mięsne są nam niezbędne, ale w racjonalnych ilościach, nie każde mięso jest też konieczne w naszej diecie – przedsiębiorstwo Nelpol. Poza bardzo ważnymi składnikami odżywczymi, mięso dostarcza też zbytnio wiele nasyconych kwasów tłuszczowych, jakie są po prostu niezdrowe.

Najbardziej niezdrowe są mięsa czerwone. Z kotleta, golonki, boczku albo żeberek najlepiej całkowicie zrezygnować. Jednocześnie, rozdział mięsna na białe oraz czerwone czasami budzi sporą ilość wątpliwości, dlatego też np. dietetycy dzielą mięso – pełna treść – białe oraz czerwone biorąc pod uwagę zawartość oraz rodzaj tłuszczu. Białym mięsem jest kurczak oraz indyk bez skórki, identycznie królik lub struś, pomimo że ma ciemne mięso. Czerwone mięsa to przede wszystkim wieprzowina, wołowina a także baranina. Mięsa białe posiadają nie tylko mniejsze ilości tłuszczu, zawierają również większą ilość dobrych dla zdrowia tłuszczowych kwasów nienasyconych niż szkodliwych nasyconych. Nasycone kwasy tłuszczowe są szkodliwe, bo spożywane w większych ilościach mają wpływ na podwyższenie stężenia cholesterolu we krwi.

wołowina

Autor: Międzybrodzkie Makarony
Źródło: Międzybrodzkie Makarony
W konsekwencji stworzyć się może miażdżyca, są w stanie pojawić się problemy z sercem, jakie będą prowadzić do zawału. Nienasycone kwasy działają zupełnie odmiennie, ponieważ chronią organizm przed zmianami miażdżycowymi. Mięso jednocześnie to najbardziej odpowiednie źródło białka (obok mleka oraz sera). Posiada różne konieczne aminokwasy, takie jakich organizm sam nie jest w stanie wytworzyć. Są one konieczne do budowy tkanek. Jest korzystniej przyswajalny niż białko roślinne. O jakości mięsa świadczy także to, jaka firma je wytwarza, np. jaki to producent kiełbas, taki jak ten: , o tym również powinniśmy pamiętać.