Reklama – jaki jest najlepszy sposób na nią? Jak dotrzeć do zainteresowanych, a potem ich przy swoim przedsiębiorstwie zatrzymać?

Reklama – jaki jest najlepszy sposób na nią? Jak dotrzeć do zainteresowanych, a potem ich przy swoim przedsiębiorstwie zatrzymać?

3 października 2018 0 By admin
Chyba każdy z nas ma świadomość jak ważna jest reklama. Ma ona ogromne znaczenie szczególnie na początku, gdy dopiero rozpoczynamy działalność. Wówczas należy wyszukać sposób na popchnięcie potencjalnych klientów do tego, by do nas przyszli, a potem zostali na stałe. Nie zawsze jest to niestety proste. Przeważnie wręcz im poważniejsza konkurencja, tym to trudniejsze. Jednak istnieją na to pewne sposoby.

czarny samochód

Autor: Rick Flores
Źródło: http://www.flickr.com

Po pierwsze – promocja w mediach. Radio, telewizja, prasa. W ten sposób mamy pewność, że dotrze ona do dużego grona odbiorców. Niestety wielokrotnie bywa ona dosyć droga, na tyle, że pozostaje poza zasięgiem niedużych przedsiębiorców. Jednak warto dowiadywać się przynajmniej w lokalnych mediach, jakie zazwyczaj nie posiadają aż tak wysokich stawek. Na pewno uda nam się wysupłać pieniądze na choć jedną tego rodzaju reklamę.

Warto jednak spróbować także innych metod. Chociażby oklejanie samochodów – ważny link, choć na pozór mało skuteczne, może dać efekty. Przyklejmy reklamę przynajmniej na swoim samochodzie, możemy ją również wykupić u innych ludzi. Co ponadto? Billboardy. Tutaj jednakże należy się skrupulatnie zastanowić nad lokalizacją. Z pewnością nieopłacalne są takie stawiane w niezbyt popularnych miejscach. Jeśli już zatem się na nie decydujmy, zdecydujmy się na raczej jedną z głównych ulic, jeśli nie miasta, to chociażby dzielnicy. Następną skuteczną metodą może być również rozdawanie ulotek. Zatroszczmy się jednak o to, aby były one jako tako estetyczne, przejrzyste, dopracowane. W końcu naszym celem jest przyciągnięcie klientów, a nie ich zniesmaczenie czy też rozbawienie.

Jednak co najistotniejsze – żadna reklama nie pomoże, jeżeli jakość oferowanych przez nas usług czy też wyrobów będzie pozostawiała wiele do życzenia. Dzięki niej możemy przyciągnąć klientów, ale do pozostania zachęci ich jedynie wysoka jakość obsługi. Dlatego niekiedy zamiast wymyślnej reklamy lepiej zainwestować w kompetentnych pracowników lub odpowiedni sprzęt. Pamiętajmy, iż w trakcie dokonywania decyzji klienci zamiast reklamy często kierują się zasłyszanymi rekomendacjami.