
Jakiej tematyki książki najczęściej kupują w księgarniach panowie w średnim wieku, a jakie kobiety dwudziestoletnie
Byłby w błędzie ten, kto by sądził, że wraz z rozwojem komputerów książki zostaną zapomniane przez ludzkość. Dowodem na fałsz powyższej hipotezy bywają chociażby tłumy w rodzimych punktach sprzedaży książek, organizujących sezonowe wyprzedaże. Oczywiście z założenia mężczyźni i kobiety dysponują różnymi wyczuciami smaku i czytają książki z różnych półek. Przyjrzyjmy się bliżej tym damsko-męskim upodobaniom czytelniczym.

Źródło: http://www.flickr.com
Panowie zwykle zainteresowani są pozycjami o tematyce ściśle powiązanej z branżą motoryzacyjną. Dopiero wprowadzane na rynek egzemplarze pojazdów, udogodnienia w współczesnych modelach, czyli podsumowując nowinki ze świata techniki, których mężczyzna (zobacz również eleganckie buty męskie) nie odnalazł w Googolach bądź specjalistycznej gazecie. Poza tym, dużym wzięciem cieszą się publikacje o tematyce dotyczącej przeszłości, a zwłaszcza tej tyczącej się tematu II wojny światowej, czyli historie niemieckich U-Bootów i angielskich myśliwców. Panowie nie wzgardzą także pozycjami związanymi ze swoim hobby, czyli rybołówstwem lub uprawą krzewów owocowych.
Gusta kobiet są zupełnie inne. Przedstawicielki płci pięknej wolą czytać powiastki

Źródło: http://www.flickr.com
o miłości, powieści przygodowe, a także pozycje z zakresu szeroko pojętej psychologii. W wolnych chwilach, między pichceniem a prasowaniem koszul w kratkę, są w stanie przeczytać kilkanaście sonetów z tomiku swojego ulubionego poety. Przywiązują większą wagę do swojego wyglądu niż faceci, więc szybko pogrążają się w lekturze kompendiów wiedzy z dziedziny kosmetologii i mody.
Cały światowy księgozbiór, a ściślej jego gatunki, można by w ten sposób rozparcelować na takie typowo damskie i typowo męskie grupy. O ile kobiety są w stanie sięgnąć po opowiastki wojenne z czasów starożytnych, to na prawdę niełatwo wyimaginować sobie czterdziestolatka czytającego… romansidła. Przypatrując się z bliska książkom można dostrzec, jak wydawnictwa przygotowując daną publikację do drukarni, dbają jednocześnie, aby sam wygląd frontu książki przyciągał uwagę przedstawiciela pożądanej płci. Gołym okiem widać, że fachowcy od marketingu i sprzedaży nie zasypiają gruszek w popiele – w publikacjach dla mężczyzn będą dominowały ciemne kolory, a dla pań przeznaczone będą jasne odcienie albo nawet mocne róże.