Centrale telefoniczne – motor postępu w technologii komunikacyjnej

Centrale telefoniczne – motor postępu w technologii komunikacyjnej

3 października 2018 0 By admin
Nie znajdzie się nikt, kto zakwestionuje fakt, jak wielką rolę w rozwoju ludzkości trzyma prawie 150letni wynalazek – telefon. Od czasu, kiedy Aleksander Bell umożliwił pionierską rozmowę po kablu, ta technologia komunikowania się niezwykle się udoskonaliła. Czy nowoczesne centrale telefoniczne są kolejnym krokiem w rozwoju cyfrowej techniki?

schemat połączenia
Przyjmuje się, że najważniejszym kamieniem milowym w tym procesie był moment, gdy w New Haven rozpoczęła funkcjonowanie pierwsza centrala telefoniczna. Skonstruowano ją dwa lata po chwili narodzin telefonu i potrafiła obsłużyć dwie rozmowy za jedynym razem. Paręnaście lat potem wynaleziono pierwsze zautomatyzowane centralki telefoniczne.

czytaj: http://gallerynorthstar.com/a-08-program-tv-powinien-pokazywac-najwazniejsze-dane.html

W XX wieku miał miejsce nieustanny rozwój telefonii. Pod Oceanem Atlantyckim zainstalowano kable jednoczące nowoczesne centra globu – Amerykę i Europę. Z biegiem lat duże korporacje zaczęły mieć własne centrale telefoniczne – z pewnością znacie z filmów atrakcyjne telefonistki, pracujące przed ogromnymi ustrojstwami. Podobno to nie łatwa sztuka tak szybko wtykać wtyczki w odpowiednie dziurki, na bieżąco naprowadzając kompleksowy ruch komunikacyjny. Z czasem kobiety zostały zastąpione przez komputery.

zobacz: http://www.zkwarszawa.org.pl/par%C4%99-informacji-o-telewizyjnych-programach-z-jakich-korzysta-si%C4%99-na-co-dzie%C5%84.html

W obecnych czasach mnóstwo przedsiębiorstw decyduje się na swoje własne, cyfrowe centralki telefoniczne oraz telefony ip. Oprócz obsługi wewnętrznych telefonów, nowoczesne centralki dają też dostęp do internetu przez karty sieciowe lub sieć bezprzewodową. Mają w sobie zalety centrali i routera internetowego. Niektóre sprzedawane peryferia mają funkcję używania protokołu voip, czyli Voice over internet Protocol. Telefonia IP to przesyłanie głosu po kablu internetowym, co może zauważalnie obniżyć firmowe rachunki.